Spær kort

Har du mistet dit kort eller har du mistanke om, at dit kort er blevet misbrugt, skal du spærre det med det samme. Det kan du enten gøre i din net- eller mobilbank eller ved at at ringe til os.

Sådan spærrer du kortet i netbank

  1. Log på netbank
  2. Klik på menupunktet Konti og Kort
  3. Vælg Kort
  4. Tryk på Kort og Spær kort

Sådan spærrer du kortet i mobilbank

  1. Log på mobilbanken
  2. Tryk på de tre prikker nederst i højre hjørne
  3. Tryk på Kort
  4. Vælg det kort, du vil spærre og tryk på Spær kort 
  5. Dit kort er nu spærret

Når du har spærret kortet


Ring og spær kortet

Du kan også spærre kortet ved at ringe til os på 70 15 81 00

Når du ringer, skal du oplyse navn, adresse, reg. nr. og konto nr., kortnummer eller CPR-nummer.

Vær opmærksom på, at du ikke selv kan åbne kortet igen, hvis du fx finder det en time senere. Når du spærrer kortet via telefon, skal du kontakte din rådgiver for at få det åbnet igen.

Er skaden sket?

Hvis du opdager, at der er foretaget betalinger med dit kort, som du ikke kan genkende eller acceptere, skal du gøre indsigelse. Så hjælper vi dig med at få tilbageført betalingen. Det er vigtigt, at du gør indsigelse hurtigst muligt for at undgå, at din sag bliver forældet.

Sådan gør du indsigelse

Genåbning af kort

Har du spærret dit kort via mobil- eller netbank, kan du selv genåbne det vha. et link fra os den næstkommende hverdag - hvis det fx dukker op derhjemme mellem sofapuderne eller i din taske.

Hvis du ringer og beder os om at spærre kortet, har du ikke mulighed for at genåbne dit kort selv.

Vigtigt: Du skal kun genåbne dit kort, hvis du er helt sikker på, at andre ikke har haft adgang til kortet i den periode, hvor det har været væk. Er du i tvivl, så bestil altid et nyt kort.